دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

تلفنبانک و تلفن بانک

+ واحد امداد مشتریان ، بفرمائید

- سلام ، خسته نباشید

+ ممنونم ، بفرمائید

- ببخشید ، میشه موجودی حساب من رو اعلام بفرمائید

+ نه متاسفانه، تلفنی امکان پذیر نیست. شما باید با شماره تلفنبانک تماس بگیرید.

- من هم تلفن بانک رو گرفتم

+ عرض کردم تلفنبانک ، نه تلفن بانک


 

*          *          *          *          *

+ واحد امداد مشتریان ، بفرمائید

- سلام ، خسته نباشید

+ ممنونم ، بفرمائید

- ببخشید ، من نمیتونم وارد اینترنت بانک بشم

+ شماره حساب یا شماره مشتری تون رو بفرمائید تا من کنترل کنم

- شماره مشتری؟! من که پاسارگاد حساب ندارم.

اضافه کاری با طعم افسردگی

این روزها کمتر کسی پیدامی‌شود که اضافه کاری نکند. اما شاید این افراد بعد از خواندن این مطلب در رویه کاری خود تجدید نظر کنند.

پژوهشگران هشدار دادند، کارمندانی که اضافه کاری می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به اضطراب و افسردگی هستند. به گزارش ایسنا، افرادی که ساعات طولانی تر و بیشتری کار می‌کنند، بیشتر دچار افسردگی و اضطراب می‌‌شوند. نتایج تحقیقات نشان داد، احتمال ابتلا به افسردگی در مردان کارمندی که فقط ساعات اداری را پرکردند ۹درصد اما در مردانی که اضافه کاری دارند ۵/١٢درصد است. همچنین این ارقام در زنان کارمند به ترتیب در ساعات کاری و اضافه کاری ۷درصد و ١١درصد به ثبت رسیده است. همچنین بر اساس نتایج این بررسی‌ها، در هر دو جنسیت نرخ ابتلا به اضطراب و افسردگی در بین کارکنانی که در‌آمد کمتری داشتند و یا کارمندانی که مهارت کمتری داشتند به مراتب بیشتر است. گفتنی است، رابطه بین اضافه کاری و ابتلا به اضطراب و افسردگی در مردانی که  ٤۹ تا ١۰۰ ساعت در هفته اضافه کاری انجام می‌دهند، بسیار قوی تر است. همچنین مردانی که بیش از ٤٨ساعت در هفته کار می‌کنند، بیشتر در معرض آشفتگی روانی هستند.


منبع : روزنامه همشهری

سوء تفاهم

1-      با فشردن دکمه فراخوان شماره مشتری بعدی اعلام می شود. خانم جوانی پشت باجه مراجعه می کند.

-          کارمند : میشه شمارتون رو بدین.

-          مشتری : ببخشید من متاهل هستم.

-          کارمند : شماره ای که از دستگاه نوبت گیر گرفتین رو عرض کردم.

2-      خانم همکاری که در کانتر کنار من نشسته است، مشتری بعدی را فراخوان می کند. پسر جوانی به پشت باجه مراجعه می کند. همکارم از او شماره اش را درخواست می کند. پسر جوان بعد از کمی مکث و نگاه به اطراف یک برگ کاغذ به او می دهد. همکارم با صدائی نسبتاً بلند می گوید :

-           ببخشید شماره ای که از دستگاه گرفتید رو عرض کردم نه شماره موبایلتون.

ساعت کار شعبه های شهرستان

این مطلب بنا به درخواست یکی از همکاران شهرستانی مان در رابطه با ساعت کار شعبه های شهرستان درج گردیده است.

خدمت تمامی همکاران گرامی در شهرستان های ایران عزیز سلام و خسته نباشید عرض می کنم.

باید اعتراف کنم زمانی که ساعت کاری شعبه های شهرستان از سوی مدیریت امور طرح و برنامه اعلام شد کمی جا خوردم. در نظر داشته باشید این تصمیم زمانی اتخاذ شد که برخی مسئولین شعب شهرستان نقطه نظرات خود را !!! در خصوص اختلاف ساعت شروع به کار این بانک با سایر بانک ها اعلام کردند. اینکه این نظرات از سر دلسوزی بوده یا ... مشخص نیست. لذا این تماس ها منجر به صدور اطلاعیه شماره 525 از سوی مدیریت امور طرح و برنامه و در پی آن اطلاعیه شماره 543 شد.

شعبه های شهرستان به دو دسته تقسیم شدند:

1-      شعبه های مستقر در استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ، یزد، اصفهان، فارس،  چهارمحال وبختیاری، هرمزگان،  بوشهر، گلستان و سمنان:

 شنبه تا چهرشنبه           7          الی     17:30

 پنج شنبه                      7          الی     13:30

2-      شعبه های مستقر در استان های مازندران ، گیلان ، آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل ، زنجان ، قزوین ، همدان ، کرمانشاه ، کردستان ، خوزستان ، مرکزی ، لرستان و قم :

 شنبه تا چهرشنبه           7:30      الی       18

   پنج شنبه                      7:30      الی   13:30

ضمناً در مورد گروه اول ساعت 14:30 الی 17:30 و در مورد گروه دوم 15 الی 18 به عنوان باجه عصر اعلام گردید که می بایست با حضور حداقل همکاران تشکیل شود. اما اعلام این ساعت چه فایده ای دارد وقتی از نظر مسئول شعبه حداقل همکاران یعنی حضور همه بدون وی.

به نظر می رسد ساعت کاری بالا نه تنها کمکی به پیشرفت و رشد بانک نمی کند بلکه باعث تحلیل رفتن یکی از ارزشمندترین سرمایه های بانک می شود که همان نیروی انسانی است.

در پایان امیدوارم مسئولین محترم بانک ، تجدید نظری در رابطه با ساعت کاری شعب شهرستان داشته باشند.

بانک سانتاندر : تلاشی موفق برای جهانی شدن

تاریخ سانتاندر از 15 مه 1857 زمانی که ملکه ایزابل دوم طی امضای حکم سلطنتی اختیار کامل شرکت را به بنیان‌گذاران آن اعطا نمود، آغاز شد.

از همان ابتدا این بانک برای فعالیت در جهان خارجی برنامه‌ریزی شده بود و داد و ستد را میان بندر سانتاندر در اسپانیا و آمریکای لاتین را انجام می‌داد. در فاصله سال‌های 1900 تا 1919 اندازه ترازنامه این بانک دوبرابر شد و سرمایه‌اش به 10 میلیون پزتا (پزتا در بین سال‌های 1869 تا 2002 واحد پول اسپانیا بوده و 5 پزتا برابر با 1 پزو بوده است.)، افزایش یافت. این بانک دارایی‌های خود را افزایش داد و سود سالیانه‌اش را برای سال 1917، نیم میلیون پزتا اعلام نمود و به دلیل میزان درآمد، بالاترین جایگاه را در تامین مالی اسپانیا کسب کرد.


ادامه مطلب ...