دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

هفت سین یک پاسارگادی


ماه من چهره برافروز که آمد شب عید

عید بر  چهره چون ماه تو  میباید  دید

نوبت سال کهن با غم دیرینه  گذشت

سال نو با طرب و غلغله شوق رسید.

« شهریار»


*          *          *          *          *          *



 


 

سرمایه

 


سپرده

 

سود

 

سکه


 

 

 

 

 

 

سفته

ساتنا


 

 

سیتواسیون

 


 

 

 



سال نو را خدمت تمامی هموطنان عزیز ، خصوصاً همکاران شبکه بانکی تبریک عرض میکنم.


دلتان همیشه شاد و بهاری باد


همه چی آرومه ، من چقدر خوشحالم

1-      ماه گذشته بود که پس از پایان روز کاری و بستن حساب ها و صندوق ، جلسه ای با حضور همکاران و مسئولین شعبه برگزار شد. رئیس شعبه از ما خواست تا ایرادات و اشکالات وی را به وی بگوییم. هدف از تشکیل جلسه هم گویا همین مساله بود. تنها کسی بودم که از میان جمع صحبت کردم...

*         *          *

دو هفته تمام اذیت شدم. رئیس مرتب مرا زیر نظر گرفته بود و دنبال کوچکترین اشتباه از سوی من بود تا در میان جمع آن را به من گوشزد کند.



حالا متوجه شدم چرا همکارانم به جای انتقاد تنها تشکر کردند.

 

2-      ساعت ۱۲ظهر  ;پورتال رو باز می کنیم و شاهد اطلاعیه ای مبنی بر تغییر ساعت کاری امروز و افزایش آن به خاطر واریز یارانه ها هستیم. یاد قراری می افتم که هفته گذشته برای امروز تنظیم کرده بودم...

 

3-      قطعی های پی در پی سیستم طی هفته گذشته باعث شد تا مورد لطف و عنایت مشتریان محترم!! قرار بگیریم.

 

 مسئولین محترم شعبه - رئیس و معاون - برای فرار از نگاه های غضب آلود و تند مشتریان به آشپزخانه پناه می برند و ما رو با مردم مهربان و صبور !! تنها می گذارند.


 

4-      مشتری با شتاب به سمت کانتر من آمد. برایم توضیح داد قصد داشته تا با کارت پاسارگاد خریدی را انجام بدهد، اما با وجود اعلام تراکنش ناموفق مبلغ از حساب وی کسر گردیده است. خیلی عجله داشت. با اتمام هر جمله چهره اش برافروخته تر میشد. برایش توضیح دادم مشکل از شبکه شتاب بوده و باید ۴۸ ساعت صبر کنند و در صورتی که مبلغ به حساب برنگشت طی مراجعه مجدد فرم مغایرت رو تکمیل کنند...

 

شانس آوردم که خیلی زود به عقب پریدم ، والا معلوم نبود جای چند تا انگشت روی صورتم می موند...

روابط بهتر با مدیر

نویسنده: نگار حبیبی

 

رییس، رییس است. او نه رفیق شماست و نه رازدارتان. ممکن است روابط کاری نزدیکی داشته باشید، اما این تضمین کننده این نیست که روابط دوستانه ای نیز برقرار خواهید کرد.


 

در مورد برخی مدیران بهترین چیزی که می توانید انتظارش را داشته باشید مدارا همراه با احترام حرفه ای است. در اینجا به طور مختصر راهکارهایی برای ایجاد ارتباط بهتر با مدیران پیشنهاد می شود: 

 تا حدی که می توانید به مدیر خود احترام بگذارید:  حتی اگر آنقدر بد شانس بوده اید که مدیری خودخواه، ناپخته و یا نامسلط بر امور نصیبتان شده است، باز چه از نظر کاری و چه از نظر شخصی به نفع شماست که به او احترام بگذارید.

 از مدیر خود پشتیبانی کنید: زمانی که موضع گیری مدیر خود را قبول دارید از آن دفاع کنید. روابط خوب براساس اعتماد شکل می گیرند. اگر بتوانید به مدیر خود نشان دهید که فردی قابل اعتماد هستید، خود را در موقعیت پیشرفت قرار می دهید. اسم شما شناخته می شود و می توانید امیدوار باشید شناخته شدن توسط مدیران سطح بالاتر، زمانی که فرصت های شغلی جدیدی ایجاد می شود، برای شما سودمند باشد.

لازم نیست در همه موارد با مدیر خود موافقت کنید: این که از مدیر خود پشتیبانی کنید مهم است؛ اما از سوی دیگر این که صدای خود را داشته باشید نیز اهمیت دارد. اگر مدیر شما کاری می کند که شما با آن مخالف هستید، نباید از مطرح کردن مخالفت خود بترسید. فقط لازم است این مخالفت به درستی ابراز شود. مخالفت خود را محترمانه و به صورت خصوصی با مدیر خود در میان بگذارید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

موسسات پولی فاقد مجوز از بانک مرکزی ج.ا.ا

(بخش دوم)

 

به دنبال درج پست قبلی تحت عنوان "موسسات پولی فاقد مجوز از بانک مرکزی ج.ا.ا" به اطلاع می رساند موسسه مولی الموحدین ، ایفای تعهدات شرکت تعاونی بهمن ایثار را به عهده گرفت.


 

همچنین بر اساس مفاد نامه شماره 262101 /89 مورخ 89/11/26 مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی ، چون تعاونی اعتبار ثامن الحجج با واریز 50 درصد سرمایه در شرف تبدیل به موسسه مالی و اعتباری می باشد، ارائه خدمات بانکی به تعاونی مذکور بلامانع اعلام شد.

همچنین بانک مرکزی در راستای تجمیع و ادامه فعالیت برخی تعاونی های اعتبار به عنوان موسسه اعتباری در شرف تاسیس اخبار و اطلاعیه هایی را منتشر کرد.

موسسات پولی فاقد مجوز از بانک مرکزی ج.ا.ا

(بخش اول)


1)      بالاخره تهدیدهای بانک مرکزی در خصوص معرفی موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز شکل عملی به خود گرفت و تاکنون از میان ۵۰۰ موسسه مالی غیر مجاز ۱۰۰ موسسه تعطیل شدند که بانک مرکزی تنها به معرفی اسامی ۴۵ موسسه اکتفا کرده است. اسامی این ۴۸ موسسه را می توانید در اینجا بخوانید.


نکته قابل توجه در خصوص ۴۰۰ موسسه دیگر ، آن است که بنا بر اظهارات آقای بهمنی ، رئیس کل بانک مرکزی آنها به تازگی شناسایی شده اند و علی رغم فعالیت غیر مجاز، مهلت یافته اند تا خودشان را با شرایط و قوانین بانک مرکزی تطبیق دهند.

همچنین بانک مرکزی طی ارسال نامه ای جداگانه به بانک ها ، ۱۲ موسسه پولی فاقد مجوز را معرفی کرده و از بانک ها خواسته تا از ارائه هرگونه خدمات بانکی به آنها خودداری نمایند. اسامی این موسسات عبارتند از :

 ۱-   تعاونی اعتبار ثامن الحجج

 ۲-   تعاونی اعتبار ایثارگران پاکدشت

 ۳-   تعاونی اعتبار ایثار قائمین اقتصاد

 ۴-   تعاونی اعتبار دانش

 ۵-   تعاونی اعتبار ایرانیان فارس

 ۶-   تعاونی اعتبار بهمن ایثار

 ۷-   تعاونی اعتبار الزهراء

 ۸-   تعاونی اعتبار وحدت مشهد

 ۹-   تعاونی اعتبار بهاور

۱۰-  تعاونی اعتبار اسماء

۱۱-  تعاونی اعتبار عدالت گستر

۱۲-  تعاونی اعتبار فجر مازندران

 *      *      *

2)      واریز مرحله دوم یارانه ها توسط دولت انجام پذیرفت و همانند مرتبه قبل ساعت کاری بانک به مدت یک هفته افزایش یافت.


 

در این مدت شاهد صف های طولانی مردم پشت دستگاه خودپرداز و مراجعات حضوری افرادی بودیم که تازه ثبت نام کرده بودند و هنوز یارانه ای برایشان واریز نشده بود.

برداشت یارانه ها به صورت آنی توسط مردم ، عدم اعتماد آنها به دولت و تصمیم هایش را در ذهن ایجاد می کند.

 

 *      *      *

3)      هنوز مدت زیادی از انتشار و عرضه محدود سکه های ۲۰۰ و ۵۰۰ تومانی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک مرکزی ضرب شده بود نگذشته بود که بانک مرکزی خبری در خصوص ضرب سکه های ۵۰۰ تومانی جدید به مناسبت هفته وحدت داد.

تصویر سکه ها را می توانید در بخش ادامه مطلب مشاهده کنید.

ادامه مطلب ...