دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد برگزار شد

عملکرد مثبت مدیریت و ثبت افزایش سرمایه 200 درصدی با

پرواز بانک پاسارگاد بر فراز صنعت بانکداری کشور در سال 89

 

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد صبح روز چهارشنبه مورخ 90.2.21 درمحل تالار بزرگ وزارت کشور با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای سید کاظم میر ولد به به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دکتر مجید قاسمی و دکتر اسلامی بید گلی و به دبیری آقای علی اکبر امین تفرشی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی رایمند و همکاران نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای امین تفرشی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی29 اسفند 89

2- تقسیم 180 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی رایمند و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

حاشیه مجمع :

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز به مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد که با حضور انبوه سهامداران جزء بسیار باشکوه برگزار شد بطوریکه تمام سهامداران از عملکرد این بانک طی سال مالی گذشته راضی بودند و با تشویق پیاپی هیات رئیسه سپاسگزاری خود را نسبت به عملکرد آنها اعلام می داشتند.

از نکات حائز اهمیت در گزارش مدیرعامل بانک پاسارگاد اشاره به آغاز پرواز این بانک در سال 1389 با توجه به اجرای برنامه های جدید بود بطوریکه نرم افزار اختصاصی این بانک درسال 89 راه اندازی شد و نرم افزار بانکداری مجازی هم وارد فاز بهره برداری گردید.

 

وی در ادامه بیان داشت: لزوم افزایش سرمایه بانک بسیار مشهود بود که با اجرای افزایش سرمایه در سال مالی 89 سرمایه بانک از 7700میلیارد ریال به 23100 میلیارد ریال افزایش یافت و در سال جاری و بخشی هم در سال 91 به سرمایه بانک افزوده خواهد شد البته افزایش سرمایه اعمال شده در سال 1390 به دلیل آنکه از محل سهام جایزه بوده بازدهی مناسبی برای سهامداران به ارمغان آورد و بانک پاسارگاد را در رده 225 بانک بزرگ دنیا قرار داد.

دکتر قاسمی در ادامه اظهار داشت: ارزش سهام بانک از زمانی آغاز پذیره نویسی تاکنون حدود 10 برابر شده است و به نظر می رسد EPS سال 90 بالغ بر 345 ریال با سرمایه فعلی شود.

ترکیب اعضای هیأت مدیره

به استناد صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ 1388.08.26 اعضای اصلی و علی البدل هیأت مدیره بانک که صلاحیت آنان طبق ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید قرار گرفته است، به شرح زیر میباشد:

ردیف 

نام

سمت

1

آقای سید کاظم میرولد

رییس هیأت مدیره

2

آقای مجید قاسمی

نایب رییس هیأت مدیره و مدیر عامل

3

آقای احمد وادی دار

عضو موظف هیأت مدیره

4

آقای ذبیح اله خزایی

عضو موظف هیأت مدیره

5

آقای مصطفی بهشتی روی

عضو موظف هیأت مدیره

6

آقای محمدرضا صداقت تفرشی

عضو موظف هیأت مدیره

7

آقای داود مجتهد

عضو غیرموظف هیأت مدیره

8

آقای علی اکبر امین تفرشی

عضو علی البدل هیأت مدیره

سرمایه بانک و تغییرات آن

بانک پاسارگاد در سال 1384 با سرمایه اولیه 3500 میلیارد ریال تشکیل گردید که طی چند مرحله افزایش سرمایه، تا پایان سال 1388 سرمایه بانک به مبلغ 7700 میلیارد ریال افزایش یافت. طی سال 1389 سرمایه مذکور از طریق سلب حق تقدم و ارایه سهام جایزه به سهامداران قبلی با 200 درصد افزایش به مبلغ 23100 میلیارد ریال افزایش یافت که بزرگترین پذیره نویسی انجام شده در تاریخ اقتصاد کشور می باشد.

افزایش سرمایه مذکور بانک پاسارگاد را در رده 225 امین بانک بزرگ دنیا قرار داده و زمینه لازم برای رشد و توسعه آتی بانک را فراهم نموده است. افزایش سرمایه مذکور به دلیل تعلق سهام جایزه به سهامداران قبلی موجب بازده قابل توجهی برای سهامداران بانک گردید است.

مقایسه سپرده های بانک پاسارگاد و سیستم بانکی

عنوان 

1389

1388

سپرده های بانک پاسارگاد

142.148

107.123

سپرده های کل سیستم بانکی

2.938.592

2.424.442

نسبت سپرده های پاسارگاد به کل

4.84 درصد

4.42 درصد

نسبت کفایت سرمایه

نسبت کفایت سرمایه طبق مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مطابق دانش مالی به عنوان یک شاخص کلیدی مورد توجه می باشد. سرمایه مناسب و کافی یکی از شرایط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی است و بانک ها و موسسات اعتباری برای تضمین ثبات و پایداری فعالیت های خود باید همواره نسبت مناسبی را میان سرمایه و ریسک موجود در دارایی های خود برقرار نمایند. نسبت کفایت سرمایه، حاصل تقسیم سرمایه پایه به مجموع دارایی های موزون شده به ضرایب ریسک بر حسب درصد می باشد.مطابق مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این نسبت باید حداقل 8 درصد باشد. کفایت سرمایه و سرمایه پایه بانک در پایان سال های 1388 و 1389 به شرح جدول زیر می باشد که این نسبت در سال 1388 معادل 15.91 درصد و در سال 1389 با رشد چشمگیری به میزان 23.96 درصد رسیده است.

شرکت های تابعه

گروه مالی پاسارگاد از بانک و مجموعه ای از شرکت ها تشکیل گردیده که در زمینه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات پرداخت الکترونیک، بیمه،بیمه اتکایی،کارگزاری سهام، لیزینگ ماشین آلات، لیزینگ ساختمان، صنعت ساختمان، صنعت و معدن، انرژی و سایر امور خدماتی مشغول به فعالیت میی باشند. در این مجموعه شرکت سرمایه گذاری پارس آریان به عنوان هلدینگ گروه وظایف بسیار مهمی را به عهده دارد.

شرکت بیمه پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد در آذر ماه سال 1385 و با سرمایه اولیه 450 میلیارد ریال تأسیس گردید. سرمایه شرکت در حال حاضر 517 میلیارد ریال پرداخت شده می باشد.موضوع فعالیت شرکتف انجام عملیات بیمه ای مستقیمف قبول بیمه های اتکایی و سرمایه گذاری از محل سرمایه با رعایت ضوابط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

منبع : سایت بانک پاسارگاد

نظرات 2 + ارسال نظر
کارمند... شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ق.ظ

سلام ۳ شنبه همون هفته مجمع عمومی و فوق العاده شرکت ما بود .یه پاداش خوب هم بهم دادن .

اخبار بانکی ایران دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:54 ب.ظ http://www.ibnews.ir

اخبار بانکی ایران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد