دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

نان ، عشق ، موتور هزار

آرام آرام تمام طنزهایی که به شوخی در میان همکاران به جهت رفع خستگی و کمی خنده در سالهای اولیه شروع به کار در بانکی که مدیران آن را بانک عشق می نامیدند صحبتش بود ، در حال تبدیل شدن به اطلاعیه ها و بخشنامه هایی است که به تدریج سبب کمرنگ شدن خنده ها ، عشق ها و انگیزه ها می شود.

اطلاعیه ای که اخیراً با موضوع " ارائه خدمات خاص به مشتریان خاص " توسط مدیریت امور طرح و برنامه صادر گردیده است ، چنان کارکنان را متعجب ساخته که هنوز آن را باور نکرده اند تا بندهای درج شده در آن را در میان خود به نقد بگذارند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است :

" سازمـان‌‌هایی در عرصۀ رقـابتی موفق‌‌تر خواهند بود که بتواننـد مشتریان بیشتـری را جذب و آنهـا را برای دریافت خدمـات بیشتر و بهتـر ترغیب نمـایند. این امر بر کوشش سازمـان‌ها برای جستجوی راه حل‌هـایی در جهت تعـامل و ارتبـاط بهتر با مشتری و همچنین ارائه خدمـات متنوع‌تر اثر‌گذار خواهد بود. "

 

بخشی از راه حل های جدید !!  مطرح شده در این اطلاعیه و قابل ارائه  به شرح زیر می باشد :

 

1-       سرویس‌دهی خارج از صف و بدون نوبت در کلیه شعبه‌های بانک

هنگام ورود مشتریان خاص به شعبه‌ها و ارائه کارت شناسایی توسط آنان به مسئول Help Desk لازم است این دسته از مشتریان به جلوی میز مسئولان شعبه‌ راهنمایی تا ضمن پذیرایی از آنان، بصورت خارج از نوبت نسبت به ارائه خدمات به ایشان اقدام گردد.

( اگر مراجعه صبح بود می توان با یک صبحانه مفصل از مشتری پذیرایی کرد. اگر ظهر بود از یک رستوران معتبر و به نام  غذا تهیه می کنیم. اگر نشد ، غذای بچه ها هست. اگر غروب بود به دعوت رئیس شعبه ، مشتری میهمانش خواهد بود. )

 

2-       پیگیری امور بانکی توسط روسای شعبه‌ها و بانکداران ارشد

لازم است پذیرش مشتریان خاص انحصاراً توسط مسئولین شعبه خصوصاً رئیس شعبه صورت گیرد.

( چگونه این امر امکان پذیر است در حالی که روسای محترم شعب حتی حاضر نیستند دستان خود را به یک فقره اسکناس نزدیک کنند. آیا ارائه این خدمت جز با فشار مضاعف بر روی سایر همکاران که بدون وقفه در حال ارائه خدمات هستند امکان پذیر است. )

 

3-       خدمات صدور و ارائه چک بانکی و بین‌بانکی و صدور حواله و دسته چک و تحویل به محل کار و یا منزل ایشان

( آیا مدیران به مشکلات این امر فکر کرده اند؟ آیا ارائه این خدمت در شعبه های شلوغ هم امکان پذیر است؟  چاره چیست اگر چک یا دسته چک مفقود و یا سرقت شود ؟ )

 

4-       ارائه خدمات توسط بانکدار موتور سوار



( ارائه این خدمت یکی از مواردی بود که در گذشته ، بارها و بارها دستمایه شوخی همکاران شده بود و خنده آنها را سبب شده بود ؛ و امروز به طرز باور نکردنی ای به واقعیت پیوست. بانکدار لیسانس و فوق لیسانس موتور سوار !!!

آیا مدیران ما به عواقب این کار اندیشیده اند. اگر خدای ناکرده مشکلی برای یکی از همکاران رخ دهد، چه کسی جوابگوست؟ آیا بهتر نیست به جای استفاده از بانکدار موتور سوار  جهت ارائه برخی خدمات ، بودجه سرفصل ایاب و ذهاب را افزایش دهیم و از پیک موتوری ها استفاده کنیم؟ )

 

5-       یادآوری مناسبت‌های مهم زندگی به همراه ارسال پیام تبریک و هدایای خاص

( شاید منظور خرید هدیه و کیک تولد و وسایل پذیرایی از میهمان های جشن باشد و رساندن آنها به مشتری توسط بانکدار موتور سوار !!! )

 

آیا بهتر نیست به جای ارائه این راه حل های عجیب و خارج از عرف ، به دنبال رایزنی با بانک مرکزی باشیم تا با پرداخت سود بالاتر و یا سودهای توافقی شناور به ابن مشتریان ، رضایت آنها را جلب کنیم.

 

شاید اعطای همین امتیازهای نابجا و احترام بیش از اندازه به مشتریان بود که باعث شد چندی پیش جمله ای را از زبان یکی از آنها بشنویم که ضمن توهین به کلیه کارکنان ، به خود اجازه می دهد آن را خطاب به همکاران خانم عنوان کند که : " من مشتری خاص بانک هستم ؛ اگر من بگویم برایم  برقص باید برقصی "

 

و اکنون گفتگوهای طنزآمیز گذشته همکاران، در  خصوص ارائه خدماتی نظیر نظافت منازل ، آشپزی ، خیاطی و ... توسط همکاران خانم شعبه و انجام خرید مواد خوراکی و مایحتاج زندگی مشتریان توسط  آقایان شعبه در جهت رفاه حال مشتریان، دیگر  خنده دار نیست. این بار همکاران نگران به وقوع پیوستن این موارد هستند.

 

و هنوز نمی دانم چرا مدیران افت بانک و کاهش انگیزه را در توقع بیجا و بالای بچه ها دنبال می کنند.

 

و مدیران بدانند ،

 

مدیری که تنها به سود می اندیشد، مانند تنیس بازی است که به جای توپ، چشم بر تابلو امتیازها دوخته است.

نظرات 13 + ارسال نظر
کارمند... یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام چه خدمات خوبی داره بانکتون
تبریک میگم پلاک 463 بورس تهران به نام بانک پاسارگاد درج شد .موفق باشید

همکار دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:10 ب.ظ

من شهید اون بند بانکدار موتورسوارشم!!!!

مثل پیک موتوری

چند وقت دیگه برامون کلاس آموزش واکس زنی میذارن که وقتی مشتریا میان،کفشاشونم واکس بزنیم!!!

همکار دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 ب.ظ

یه چیز دیگم میخواستم بگم
راجع به بند 2

منظور بند 2 اینه که رییس مشتری رو دعوت کنه سر میزش و با هم بشینن گل بگن و گل بشنون و ما بدبختا علاوه بر کار اون دوتا مشتری ایی که قبلا پیج کردیم، کار این مشتری خاص رو در حداقل زمان ممکن انجام بدیم. بصورتی که هیچکدوم از اون 4 تا ( 2 مشتری ه قبلی، مشتری خاص و از همه بدتر رییس) در نیاد!

واقعا دارن شورش رو در میارن!

همش هم تقصیر یه عده از همین همکارای خودشیرین خودمونه که برای خوش خدمتی میرن توی اتاق فکر و این جفنگیات رو پیشنهاد میدن!

مریم طلا پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:20 ب.ظ

سلام . من که تازه یه خانواده پاسارگاد پیوستم ....
ولی اینطور که شما میگید باید خیلی سخت باشه !!!
منم معتقدم نرخ ترجیحی دادن که بالاتر از نرخ سود بانک باشه بهتره !!!!

هلیا شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:46 ب.ظ

سلام
من از کارمندهای بانک پارسیان هستم
ماهم شرایطمون عین شماست.
همکارهای ما می گویند کاش پاسارگاد و اقتصادنوین بودیم.
پس همه مثل همیم.

من اینجا بس دلم تنگ است
و هر سازی که می بینم بد آهنگ است
بیا ره توشه برداریم
قدم در راه بی برگشت بگذاریم
ببینیم آسمان هر کجا آیا همین رنگ است ؟

( به نظر می رسد همه موسسات شبیه یکدیگر عمل می کنند ، و آسمان در هر کجا یک رنگ و یک شکل است. )

موفق باشید.

1234 دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:20 ب.ظ

سلام
منم کارمند بانک پاسارگادم
ولی واقعا" خسته شدم!!!!!!!!!!
شما با این امتحان چه می کنید؟؟؟؟

سلام و خسته نباشید عرض می کنم خدمت شما همکار گرامی
هرچند نمرات آزمون های گذشته در پیشرفت شغلی همکاران تاثیر داشته ، اما به نظر می رسد این اثر کمرنگ بوده است. - البته امیدوارم این برداشت من اشتباه باشد- در هر صورت این بار تعداد محدودی به دنبال اخذ نمره در دو آزمون پیش رو هستند.
برای شما دوست عزیز آرزوی موفقیت در این آزمون را دارم.

[ بدون نام ] دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:05 ب.ظ

سلام
ممنون از این مطلب
عالی بود

اشرف جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:38 ق.ظ http://peshgah.blogfa.com/

سلام . مطالب وبلاگتون جالب و خواندنی است. موفق باشی.

اشرف سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:23 ب.ظ http://peshgah.blogfa.com/

سلام، بارایابی بانکی موضوعی است که این روزها نقل همه محافل بانکی است اما باید دید اجرای آن چطور و با چه روشهایی اصولی است.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 07:14 ب.ظ

این قدر سر و صدا نکنید این جور کارها را سالهاست که بانکهای دولتی برای یک سری مشتری انجام میدن و این جور سرویس ها برای کسب و کارهای خصوصی کاملا عادی است

ممنون می شدم اگر قبل از نوشتن مطلبتان خودتان را معرفی می کردید. فکر نمی کنم همکار بانکی باشید. چون اگر همکار بودید با دغدغه ها و مشکلات کاری در بانک آشنا بودین و مطمئناً چنین نظری نمی دادین؛ و اگر مشتری هستید یک سوال از شما دارم؛ اینکه کدام یک از بانک ها در حال حاضر چنین خدماتی را ارائه می دهند. بانک های دولتی که حاضر نیستند حتی به گفته های شما گوش دهند یا وقتی درخواست 5.000.000 ریال وجه نقد می کنید بعد از کلی التماس به جای ایران چک باندهای 500 تومانی رو تحویل می گیرید و بدون هیچ اعتراضی بانک رو ترک می کنید...

شاید شما مشتری خیلی خیلی خاص یک شعبه خاص باشید و چنین خدماتی را دریافت کنید اما به خاطر داشته باشید هیچ بانکی چنین کارهایی را انجام نمی دهد.

و بدانید احترام همیشه دو طرفه است. همین خدماتی که در حال حاضر برای بسیاری از مشتریان توسط بانک های خصوصی انجام می گیرد نیز قابل قبول نیست چه رسد به مطالبی که عرض کردم.

از طرفی ....
بگذریم. حرف برای گفتن بسیار است اما ...

همکار شنبه 30 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ

سلام
من هم در باتک پاسارگادم
شنیدم موتور ها را خریدن ولی کارمند جدید استخدام می کنند
از بچه های کارمند سایق استفاده نمی کنند
چرا مطالب جدید نمی گذاری ؟
دلت از مشتری پر توقع خیلی پره ؟!!!!
کار ما همینه دیگه!!! ما که انقدر از همکار خوردیم که مشتری فراموشمون شده ؟!!!!!!!

خدمت شما همکار گرامی سلام و خسته نباشید عرض می کنم
با توجه به تاخیر در اجرای بخشنامه ای که در این پست به آن اشاره شد، تصور می کردم نظر مسئولین عوض شده و احتمالا لغو خواهد شد. اما با خبری که شما فرمودین معلومه قضیه جدیه.
خیلی دوست داشتم این وبلاگ یکی از بهترین وبلاگ های بانکی بشه. هم از نظر محتوا و هم از نظر تعداد بازدیدکننده. این امر زمانی میسر می شد که همکاران پاسارگادی در آن حضور پیدا می کردند و با ارائه نظرات و پیشنهادات خود کمک می کردند تا به این مهم نائل شوم.
البته بسیاری از دوستان با ارسال نظرهای خصوصی و ایمیل این امر رو سبب شدند اما دوست داشتم این وبلاگ رو با تعداد بسیاری از همکاران اداره می کردم.
شاید به زودی باز هم مطالب جدیدی بنویسم و امیدوارم شما و دیگر دوستان نیز مرا کمک کنید.
با آرزوی موفقیت برای شما.

پریسا سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:51 ب.ظ http://paribala.blogfa.com

وای خدای من. حتی از شنیدنش حتلم بد شد. آخه یعنی چییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در باره نظری که در مورد بانکهای دولتی دارین مخالفم چون به عینه میبینم که چه شرایط کاریه بدی دارن.

[ بدون نام ] جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ق.ظ

لعنت خدا بر مدیران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد