دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

پاسارگاد هم بورسی شد

1-       درج نام بزرگ‌ ترین بانک‌ خصوصی در تابلوی اول بورس


بانک پاسارگاد به عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور از لحاظ سرمایه شنبه گذشته با نماد «وپاسار» در فهرست تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران درج شد. این بانک چهارصد و شصت و سومین شرکت پذیرفته شده است که وارد بورس تهران می‌شود.



با توجه به اینکه بیش از 30 درصد سهام بانک پاسارگاد به صورت شناور آزاد در دست سهامداران حقیقی است، این شرکت بدون عرضه اولیه و با گشایش نماد وارد بورس تهران شد.

بانک پاسارگاد می‌بایست اسفندماه سال گذشته وارد بورس اوراق بهادار می‌شد، اما به دلیل اختلاف نظری که بین شرکت بورس و سهامداران عمده مبنی بر عرضه پنج درصد سهام در روز اول ورود به بورس با هدف کشف قیمت ایجاد شد، ورود آن به بورس با تاخیر روبه‌رو شد، اما سرانجام مسوولان بورس قانع شدند که با توجه به افزایش سرمایه این بانک از طریق فرابورس و کشف قیمت در آن زمان، همچنین وجود مرکز معامله سهام داخل این بانک، نیازی به عرضه اولیه نیست.
هم‌اکنون سهام بانک‌های پارسیان، ملت، تجارت، اقتصاد نوین، کارآفرین، صادرات ایران، سینا و پست بانک در بورس تهران معامله می‌شود و صنعت بانکداری بیش از 16 درصد ارزش بازار سهام را در اختیار دارد. گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از شرکت بورس نیز حاکی است: بنا به مصوبه‌‌های روز هفدهم بهمن‌ماه 1389 و بیست و نهم خردادماه 1390 هیات پذیرش بورس اوراق بهادار، بانک پاسارگاد در بورس تهران پذیرفته شده است.

بانک پاسارگاد در مجمع سال‌جاری خود 18 درصد افزایش سرمایه را از محل آورده سهامداران تصویب کرد که بر این اساس، این بانک با سرمایه دو هزار و 725 میلیارد و 800 میلیون تومان وارد بورس شده است که این رقم بالاترین سرمایه در میان بانک‌های خصوصی و دولتی کشور محسوب می‌شود.

فعالان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنند، ورود بانک پاسارگاد به بورس با سرمایه یادشده می‌تواند تحول بزرگی در معاملات بازار سرمایه کشور ایجاد کند و موجب رونق معاملات سهام در این بازار شود.


2-       مدیرعامل بانک پاسارگاد رییس کانون هماهنگی بانک‌های خصوصی کشور شد.

به گزارش ایسنا مجید قاسمی به عنوان رییس کانون هماهنگی بانک‌های خصوصی کشور انتخاب شده است.
ریاست این کانون به صورت دوره‌ای به مدیران بانک‌های خصوصی می‌رسد و مدت آن یک سال است.
از این کانون که عضو اتاق بازرگانی هم هست انتظار می‌رفت نقش چشمگیری در هماهنگی بین بانک‌ها داشته باشد، اما در چند سال اخیر حداقل در سطح رسانه‌ها فعال نبوده است.

پیش از این علی سلیمانی‌شایسته ـ مدیرعامل بانک پارسیان ـ ریاست کانون هماهنگی بانک‌های خصوصی کشور را بر عهده داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد