دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

ماجرای اختلاف بانک مرکزی و هفت بانک خصوصی

داستان اختلاف بانک مرکزی و بانک های خصوصی بر سر برداشت 2600 میلیارد تومانی خبرساز شده است. ماجرا اینجاست که بانک مرکزی می گوید که در مهر ماه دلار با نرخ 1050 تومان به هفت بانک خصوصی داده شده است تا در اختیار مشتریان خود قرار داده و برگ سبز و به زبان کلانتری فاکتور این معاملات را به بانک مرکزی تحویل دهند. بانک مرکزی می گوید که این بانک ها بخشی از ارز مورد نیاز مشتریان ( اعم از تجار ، تولیدکنندگان و مسافران ) را در اختیار آنها قرار نداده اند و آن را ذخیره کرده اند.

 

ادامه مطلب

 

منبع : روزنامه هفت صبح – دوشنبه 22 اسفند 1390

تاکسی بانک

یک راننده تاکسی مبتکر در قشم با تجهیر خودرو خود به یک دستگاه کارت خوان بی سیم نه تنها کرایه تاکسی را از طریق کارت بانکی دریافت می‌کند بلکه انواع خدمات بانکی مانند پرداخت قبوض و خرید شارژ تلفن‌های همراه را نیز به مسافران خود ارائه و حتی پول نقد نیز به آنها پرداخت می‌کند.



محسن خلیلی در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه قشم شهری توریستی، تجاری، دانشگاهی و مسافر خیز است، به ایرنا گفت: در جهت رفاه حال شهروندان قشمی بخصوص مسافرانی که به این جزیره سفر می کنند من این دستگاه کارت خوان را با همکاری بانک سامان درتاکسی خود راه اندازی کردم.

وی با تاکید بر رضایت و استقبال اکثریت مسافران خود از این ابتکار افزود: تاکسی پیشانی هر شهر است و من نیز به عنوان یک راننده تاکسی و نمادی از فرهنگ شهر قشم توانستم این شهر را با این ابتکار خود به بهترین شکل به مسافران معرفی نمایم. خلیلی که هشت سال به عنوان راننده تاکسی قشم پیما در شهر قشم مشغول به کار است و به گفته خودش دو سال نیز برای تجهیز خودرو خود به دستگاه کارت خوان تلاش کرده، تاکسی خود را تاکسی سه سوت نامگذاری کرده است.

رول اشتباهی

مثل همیشه بدون آنکه نوبت گرفته باشد جلوی باجه ام ظاهر شد ؛ و باز هم بدون سلام و بدون توجه به مشتری ای که مقابلم نشسته بود دفترچه اش را به منظور به روز رسانی جلوی صورتم گرفت. هرچند به این بی احترامی هایش عادت کرده بودم اما باز هم دلخور بودم از اینکه چرا همیشه حق را باید به مشتری داد...


ضمن عذرخواهی از مشتری مقابلم ، دفترچه اش را به روز کردم. همان جا شروع کرد به تیک کردن خریدهای مشتریانش از روی رسیدهای دستگاه کارت خوان مغازه و واریزی های ثبت شده - بابت تسویه دستگاه pos -  در دفترچه.

می خواستم شماره بعدی رو فراخوان کنم که همان شخص با لحنی طلبکارانه تعداد زیادی از رسیدها رو جلویم گرفت و مدعی شد از سه روز قبل هیچکدام از مبالغ خریدهای مشتریان به حسابش واریز نشده است.

چند مورد رو بررسی کردم و متوجه صحت گفته وی شدم. به او قول دادم موضوع رو پیگیری و نتیجه رو به ایشان اعلام کنم. نهایتاً پس از کلی جر و بحث ، شعبه رو ترک کرد.

بلافاصله موضوع رو با همکاران مستقر در واحد انفورماتیک و شرکت مربوطه -  خدمات پرداخت الکترونیک پاسارگاد - در میان گذاشتم. هر دو واحد هرگونه تراکنش روی دستگاه پاسارگاد طی سه روز گذشته رو انکار کردند. اما رسیدهایی که مقابلم بودند ادعای آنها را رد می کرد. حدود دو روز  با دیگر همکاران ، درگیر حل اینم معما بودیم و هر روز مجبور بودیم ناسزاهای مشتری رو به گمان اشتباه بانک و شعار مشتری مداری تحمل کنیم.

روز سوم مشتری به بانک مراجعه کرد. باز هم بدون نوبت؛ این بار صحبتی درباره نتیجه موضوعی که پیگیری می کردیم نکرد. وقتی دلیل آن را جویا شدم ، توضیح داد رول بانک پاسارگاد را اشتباهی درون دستگاه کارت خوان بانک دیگری گذاشته بوده...

کمی شوکه شده بودم. همین طور نگاهش می کردم. وقتی کارش تمام شد بدون عذرخواهی بابت حرف های ناسزایی که گفته بود و با همان حالت طلبکارنه از شعبه خارج شد...