دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

اطلاعیه بانک پاسارگاد در خصوص افشای اطلاعات کارت مشتریان

با توجه به مطالب مطرح شده طی روزهای اخیر در خصوص سرقت اطلاعات 3 میلیون کارت بانکی و جهت روشن شدن موضوع و اطمینان بخشی به مشتریان جهت امنیت اطلاعات ایشان مطالب زیر را به اطلاع می رساند:


یکی از کارشناسان اسبق بخش نرم‌افزاری یکی از شرکتهای تامین کننده پایانه های فروش (مربوط به برخی از بانک های کشور) پس از اختلاف با مدیران شرکت، اطلاعات کارت های مشتریانی را که طی سال های 1387 تا 1389 از دارندگان پایانه های فروش متعلق به این شرکت خرید کرده اند در وبلاگ خود افشا نموده است. اطلاعات افشا شده شامل شماره کارت و رمز کد شده کارت مربوطه می باشد. از 3 میلیون کارت افشا شده، حدود 150 هزار عدد آن متعلق به بانک پاسارگاد بوده که بیش از 80% آنها مربوط به کارت های قدیمی و ابطال شده بانک است، جهت صاحبان مابقی کارت ها بمحض اطلاع، از طرف بانک پیامکی مبنی بر تغییر رمز ارسال شده است.

در حال حاضر هیچگونه خطری کارتهای بانکی مشتریان را تهدید نمی نماید و ضمنا هیچگونه نفوذ نرم افزاری به سیستمهای بانکی نیز انجام نپذیرفته است و اطلاعات افشا شده صرفا اطلاعاتی بوده که کارشناس شرکت ذکر شده به دلیل موقعیت شغلی خود به آنها دسترسی داشته و در واقع این اطلاعات را سرقت نموده است.

در پایان لازم به ذکر است تغییر رمز اول و دوم کارتهای مشتریان هر چند ماه یکبار جهت افزایش ضریب امنیتی کارت الزامی است.
نظرات 3 + ارسال نظر
حسین کمیلی شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ب.ظ http://hoseinonline.mihanblog.com

سلام.

اطلاعیه جالبی بود. هرچند که مشخص نیست در چه تاریخی صادر شده ؟ در همان ابتدا یا وقتی که همه چیز مشخص شد. اگر بانکها در این مواقع به سرعت اطلاع رسانی صحیح داشته باشند جلو بسیاری از شایعات گرفته خواهد شد. در ضمن عکس خیلی جالبی را هم انتخاب کرده بودید.
موفق و پیروز باشید

س-م جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ب.ظ http://cbi.rozblog.com/Forum

انجمن تخصصی کارمندان بانکی

arefeh پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:28 ق.ظ

با سلام
من اتفاقی وبلاگ شما را مطالعه کردم ،از وبلاگتان خوشم آمد .ما در زمینه آموزش وفروش ربات ها ی آموزشی ویژه مقاطع مهدکودک وابتدایی فعالیت می کنیم در صورتی که تمایل به همکاری به صورت پاره وقت ویا تمام وقت دارید آدرس ایمیل خود را به شماره 09154358367 پیامک نمایید تا شرایط مالی وکاری برایتان ارسال شود البته قبل از آن حتما باهاتون تماس گرفته می شود .
www.aradrobo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد