دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

کش شلوار ، موتور گازی و ارتقاء شغلی

یارو نشسته بوده پشت بنز آخرین سیستم، داشته صد و هشتاد تا تو اتوبان میرفته، یهو میبینه یک موتور گازی ازش جلو زد! خیلی شاکی میشه، پا رو میگذاره رو گاز، با سرعت دویست از بغل موتوره رد میشه. یک مدت واسه خودش خوش و خرم میره، یهو میبینه موتور گازیه غیییییژ ازش جلو زد! دیگه پاک قاط میزنه، پا رو تا ته میگذاره رو گاز، با دویست و چهل تا از موتو…ره جلو میزنه. همینجور داشته با آخرین سرعت میرفته، یهو میبینه، موتور گازیه مثل تیر از بغلش رد شد!! طرف کم میاره، راهنما میزنه کنار به موتوریه هم علامت میده بزنه کنار. خلاصه دوتایی وامیستن کنار اتوبان، یارو پیاده میشه، میره جلو موتوریه، میگه: آقا تو خدایی! من مخلصتم، فقط بگو چطور با این موتور گازی کل مارو خوابوندی؟! موتوریه با رنگ پریده، نفس زنان میگه: واللهداداش…. خدا پدرت رو بیامرزه واستادی… آخه … کش شلوارم گیر کرده به آینه بغلت!!!

 

نتیجه اخلاقی:

اگر می بینید بعضی ها در کمال بی استعدادی پیشرفت های قابل ملاحظه ایی دارند ببینید کش شلوارشان به کجای یک مدیر گیر کرده!!!!!

 

تحلیل پاسارگادی:

متاسفانه و متاسفانه این هم یکی از همان داستان هایی است که در برخی پست های پیشین به عنوان یادداشت های طنزی یاد کردم که دیگر خنده را بر لب خواننده ( از نوع پاسارگادی ) نمی نشاند و افسوس آنها را سبب می شود.

بانک پاسارگاد نیز همانند سایر سازمان ها و ارگان ها، علی رغم اعلام مخالفت خود در خصوص پارتی بازی و اعلان این مطلب که پاسارگاد حیاط خلوت هیچکس نیست، نتوانست برخی فشارها را طاقت بیاورد و سرانجام در برابر برخی سفارشات تسلیم شد. البته به نظر می رسد میزان تملق و چاپلوسی بر پارتی بازی ها غلبه داشته و  رابطه مستقیم با پیشرفت و ارتقاء شغلی داشته باشد. این مساله همانند یک ویروس در حال رشد است و تکثیر ؛ به گونه ای که مدیران خودشان نیز آن را حس نمی کنند و ناخودآگاه تبدیل به همان ماشین بنز می شوند برای پیشرفت برخی ها. همکاران عزیزی هم که به دنبال پیشرفت هستند بعد از نزدیکی به مدیران برعکس فرد موتور سوار داستان تمام تلاش خود را به کار می بندند تا کش شلوارشان را به گوشه ای بند کنند و نگرانیشان از این است که این رابطه قطع شود.

شاید همین امر باعث شده تا دیگر دوستان و همکارانی که سابقه بالاتر و عملکرد بهتری دارند از قافله پیشرفت جا بمانند و گاهی به گوشه ای بروند ؛ برای همیشه در یک پست درجا بزنند و گاهی خودشان از این قطار پیاده شوند و گاهی هم دوستان موتور سوار موجب پیاده شدنشان بشوند.

در هر حال امیدوارم این مسائل و مشکلات بیش از این گریبانگیر پاسارگاد که روزی بانک عشق نامیده میشد، نشود و شایسته سالاری جایگزین تملق ها و چاپلوسی ها شود تا روز به روز شاهد پیشرفت بانکی باشیم که آن را از آن خودمان می دانیم.

نظرات 11 + ارسال نظر
پریسا شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:39 ب.ظ

واقعا...ولی برای آدمی که به قانون جذب و کائنات معتقده هیچ چیز به هیچ طریقی نمی تواند مانع پیشرفتش باشه...گرچه موانع زیاد هست اما شدنیه...

نوید پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:43 ب.ظ http://www.insurancepasargad.com

عالی بود
ممنون

یه پاسارگادی جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:40 ق.ظ

سلام همکار عزیز
من مثل شما فکر نمیکنم چون وقتی به جمع همکارای پاسارگادی اومدم هیچ پارتی و سفارشی نداشتم
الانم ندارم
بانک پاسارگاد بانک شایسته سالاریه

با سلام خدمت شما همکار گرامی
باید خدمت شما دوست عزیز عرض کنم، بحث مطرح شده بیشتر مربوط به ارتقاء شغلی همکاران بود نه استخدام های اولیه. هر چند برخی استخدام ها نیز از طریق سفارش انجام می پذیرد.
این مطلب رو هم باید اضافه کنم که این نوشته تمامی همکاران را در برنگرفته و هستند کسانی که لیاقت پیشرفت را داشته اند.
در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای شما ، امیدوارم همیشه به جمله پایانی تان معتقد بمانید.

یه همکار جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:35 ب.ظ

به نظر من از این موارد تو پاسارگاد کم نیست!
و متاسفانه رو به رشده
هستند که صرف آشنای فلان مدیر هستند، پست گرفتند در صورتیکه واقعا چیزی بارشون نیست
و نمیدونید زیر دست اینجور آدما کار کردن چقدر سخته

متاسفانه جمله " کار کردن با این همکاران بسیار سخت است " از طرف بسیاری از دوستان مطرح شده است. البته باید عرض کنم تعدادی از همکاران هم واقعاً لیاقت قرار گرفتن در جایگاه های بالاتر را داشته اند.

سیمین جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:13 ب.ظ http://2naslbanki.blogfa.com/

این پارتی بازی ها اونقد زیاد شده که به صورت یه عادت دراومده

امیدوارم این عادت روزی ترک شود.

[ بدون نام ] جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:29 ب.ظ

واقعا اینده بانک باسارکاد جه میشود ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
این نیست که فامیل و اشنا کسی باشن خود شیرین و با زبان رییس رو خام خود میکنند و برای این کار تمام مسایل وجدانی و اخلاقی رو هم بعضی هاشون زیر با میکذارند ولی ارتقا به جه قیمتی !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
نمی شه کفت تمام همکارا نی که ارتقا بیدا کردند این کونه بودند ولی ٦٠ درصد ،بله !!!!!؟؟؟؟؟؟؟
وقتی محیط شعبه را با اغاز کار بانک مقایسه می کنم میبینم فقط همه می خوان ازت نردبان بسازن و ارتقا بیدا کنند نه همدلی خبری نه از همیاری و همبستکی ان موقع ها !!!!!!!!!! انهایی هم که زمانی همدوره ای بودن و ارتقا بیدا کردند می خوان بهت ثابت کنن که از تو بهترن و فقط میخوان تو شعبه لهت کنن وای به این که موضوعی تو بیش بیادکه تو می تونی حلش کنی اونا نه بعد جه شود شعبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی حیف واقعا حیف یعنی واقعا ما هیج کدوم جنبه ارتقا نداریم ؟؟؟؟
و یا ارتقا بیدا کردن به جه قیمتی !!!!!؟؟؟؟؟؟
یعنی باسارکادی ها اکثرا خدا را فراموش کردند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حیف ،،........
واقعا کجا می تونه هم با وجدان باشه هم اینده شغلی داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

متاسفانه برخی از این همکاران چنان خودشان را گم می کنند که حتی دوستان قدیمی شان را فراموش می کنند. همچنین سعی در پنهان کردن دانسته هایشان می کنند تا به گمان خود تنها در اوج باشند ؛ و نمی دانند که همیشه تنها خواهند ماند.

دختری از پاسارگاد سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:56 ب.ظ

سلام همکار گرامی
این چیزا تو ایران زیاده ما میبینیم و می شنویم اما تا زمانیکه دستمون به جایی بند نیست باید صبوری کنیم نمی دونم شاید بعدها ما هم یکی مثل خودشون بشیم که منتظریم یکی از طریق تعریفای بیخود از ما پله های ترقی رو طی کنه
......
دعا میکنم زیر این سقف بلند ِ
روی دامان زمین
هرکجا خسته شدی.
یا که پرغصه شدی .
دستی از غیب به دادت برسد
و چه زیباست که آن دست خدایت باشد. شاد باشید و خوشبخت....آمین

سلام
ممنونم به خاطر نظری که ارسال فرموده بودین. من هم امیدوارم هر یک از ما هر زمان به جایی رسیدیم ، خواسته یا ناخواسته پله ترقی برخی دوستان چاپلوس نباشم. ان شاء الله.
موفق باشید.

اختر بانو جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ق.ظ http:// thebanker.blogfa.com

مطلب فوق العاده عالی بود، واقعاً حرف دل خیلی ها رو زدید، به نظر من همه بانکا اینطوریه همه میخوان همدیگرو له کنن تا پست بگیرن، خدماتیایه بانکه ما دارن خودشونو میکشن لیسانس بگیرن بیان پشت باجه بعدشم ... به قول یکی می گفت کی میخواد بانک رو تمیز کنه خدا میدونه... ولی متاسفانه تو بانک رابطه حرف اول رو میزنه و همین رابطه و پارتی بازی هاست که باعث پیشرفت افراد ناشایست میشن

کارمند بورس کالا چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:08 ب.ظ

سلام عرض میکنم خدمت تمام کارمند ها .کجای ادارات رو دیدید که طرف بدون پارتی بازی به جایی رسیده ؟امید وارم هر کسی که مدیر میشه از جنس ما کارمند ها باشه تا حرف نیرو هاشو بفهمه .

نفس پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:56 ب.ظ http://gurestane-gham.blogfa.com

عجب! پیش منم بیا عزیز

درد مشترک کارمندان همه بانک ها یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:56 ق.ظ

وبلاگ جالبیه متاسفانه ارتقاهای دوغی و بدون معیار مثل اینکه درد مشترک همه بانک هاست.
بهتون پیشنهاد می کنم در وبلاگ گفتگوی آزاد کارکنان بانک سپه
لینک چگونه از کار در بانک لذت ببریم؟ ( قسمت چهارم - مرگ یک آچارفرانسه) رو بخونید
http://sepahblog.persianblog.ir/post/31

سربلند و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد