دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

یک ریال = یک دلار ؟!!

۱-      بالاخره پس از کلی کشمکش، بانک مرکزی تصمیم به حذف چند صفر از پول ملی گرفت.

حالا بعد از این همه مدت باید منتظر تصمیم دولتمردان در خصوص تعداد صفرهایی باشیم که حذف می شوند. ۳ صفر یا ۴ صفر ؟ با حذف ۴ صفر، یک ریال برابر یک دلار خواهد شد.

همچنین بانک مرکزی، همزمان با سناریوی اصلاح پول ملی به دنبال نامی جدید برای واحد پولی بود که پس از اسامی مثل دارک (دارک ظاهرا نام واحد پول دوره هخامنشی و نامی کاملا ایرانی است که از ریشه دارایی می‌آید ) و تومان ، به دینار رسید. بنابراین هر ریال 100 دینار می شود.

۲-      با تصویب ستاد هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی از مرحله سوم به‌صورت ماهانه به حساب خانوارها واریز می‌شود .

واریز ماهانه یارانه نقدی قطعی شد. ساعت کاری بانک ها همزمان با واریز یارانه ها برای مدتی افزایش پیدا می کند. این دستور تا بحال هر دو ماه یکبار صادر می شد؛ حالا...

دیگه ناشکری نمی کنم...

۳-       تازه‌ترین گزارش صندوق‌ بین‌المللی پول از اوضاع اقتصاد ایران و جهان که در آخرین ساعات روز دوشنبه منتشر شد، چشم‌انداز اقتصاد جهان را مثبت ارزیابی کرده است.

 بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی پنج درصدی سال ۲۰۱۰ در سال ۲۰۱۱ نیز با کاهشی جزئی در حول و حوش رقم 4/4 درصد حفظ خواهد شد؛ اما بیکاری بالا در کنار احتمال تشدید تورم در کشورهای نوظهور، چالش‌های اصلی اقتصادی در سال ۲۰۱۱ خواهند بود. در این گزارش، رشد اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) یک درصد و برای سال‌های ۱۳۸۸و ۱۳۸۷ نیز ارقام 1/0 درصد و یک درصد اعلام شده است. این سازمان بین‌المللی پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی ایران پس از نزول به صفر در سال ۲۰۱۱، روندی رو به صعود به خود بگیرد و ارقام 3 و 3/4 درصد را در سال‌های ۲۰۱۲و ۲۰۱۳ تجربه کند. در گزارش IMF ، میانگین رشد اقتصادی خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۰ معادل 8/3 درصد اعلام و پیش‌بینی شده است که این شاخص در سال ۲۰۱۱ به 1/4 درصد صعود کند.در این گزارش میانگین نرخ تورم کشورهای خاورمیانه در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) معادل 9/6 درصد اعلام شده است که کمترین آن در امارات با حدود یک درصد و بیشترین آن در ایران با 5/12 درصد است. پیش‌بینی شده است که نرخ تورم خاورمیانه در سال ۲۰۱۲ به ۱۰درصد و نرخ تورم ایران به ۲۲/۵ درصد افزایش یابد.

 رشد اقتصادی و تورم کشورها در سال ۲۰۱۰ و پیش بینی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲

·         واکنش به آمار رشد اقتصاد ایران از نگاه IMF

                در پی انتشار گزارش صندوق بین‌المللی پول مبنی بر رشد 1 درصدی اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۰ قضاوی، معاون اقتصادی بانک مرکزی به این آمار واکنش نشان داد و برآورد صفر درصدی برای رشد اقتصادی سال ‌جاری را بدبینانه ارزیابی کرد.
نظرات 2 + ارسال نظر
حسین شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ق.ظ http://1hossein.mihanblog.com

سلام همکار
اینجا از شما تعریف کردن ...
البته منم تایید کردم

حسین شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ق.ظ http://1hossein.mihanblog.com

سلام همکار
اینجا از شما تعریف کردن ...
البته منم تایید کردم٫
http://a-rezaei.com/?p=117

سلام
شما لطف دارین...
متن جالبی نوشته بودند اما من با همه آنها موافق نبودم و دلایلم را در پاسخ به پست ایشان در سایتشان نوشتم.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد