دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

بازار سهام تهران هم تحریم شد؟

حذف نام سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، از گزارش ماهانه فدراسیون جهانی بورس ها WEF  این پرسش را مطرح کرده است، که آیا بازار سهام تهران نیز شامل تحریم های بین المللی شده است؟



بورس اوراق بهادارتهران در پی این اقدام اعلام کرد « پیرو عدم درج نام بورس تهران در گزارش ماه نوامبر فدراسیون جهانـی بورس‌ها
 (WFE)، ‌این موضوع بلافاصله از دبیرخانه فدراسیون پیگیری شد و مشخص گردید با توجه به پیشنهاد تغییر اساسنامه ‌این نهاد در هیات مدیره، مبنی بر لزوم عضویت نهاد قانونگذار بورس‌ها در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های بورس اوراق بهادار (IOSCO)، تداوم عضویت بورس تهران در‌این فدراسیون منوط به اخذ عضویت IOSCD توسط مقام ناظر بازار سرمایه خواهد بود ».

ادامه مطلب ...

سنای آمریکا در آستانه تحریم بانک مرکزی ایران

مجلس سنای آمریکا برای اولین بار متممی را در چارچوب لایحه بودجه نظامی ایالات متحده بررسی کرده که بانک مرکزی ایران و خریداران نفت این کشور را تحریم می کند.

کمیته روابط امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا حدود دو هفته پیش، طرحی را برای تحریم بانک مرکزی تصویب کرد که اکثر اعضای این مجلس، از آن حمایت می کنند.

دولت باراک اوباما بانک مرکزی ایران را یک نگرانی جدی در زمینه "پولشویی" اعلام اما برخلاف بریتانیا، از تحریم بانک مرکزی خودداری کرده است.

گزارش ها حاکیست که دولت باراک اوباما نگران آن است که تحریم فوری بانک مرکزی ایران که اکثر اعضای کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خواهان آن هستند، بهای نفت را افزایش دهد و اقتصاد جهان را متزلزل تر کند.

سناتور رابرت منندز (دموکرات) و سناتور مارک کرک (جمهوریخواه) به طور جداگانه برای تحریم بانک مرکزی ایران متمم هایی ارائه کرده بودند.

اما آنها طرح های مورد نظر خود را ترکیب و متممی واحد ارائه کرده اند که به اصرار دموکرات ها، اختیارات بیشتری به دولت اوباما در اجرای تحریم احتمالی علیه شرکای خارجی بانک مرکزی ایران می دهد.

انتظار می رود که این متمم تا روز جمعه این هفته به تصویب مجلس سنا برسد و به احتمال زیاد پس از تصویب نهایی طرح مشابهی در مجلس نمایندگان، در سال ۲۰۱۲ میلادی به اجرا گذاشته شود.

ادامه مطلب ...