دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

دست نوشته های یک پاسارگادی

( وبلاگ کارمندی از بانک پاسارگاد )

رول اشتباهی

مثل همیشه بدون آنکه نوبت گرفته باشد جلوی باجه ام ظاهر شد ؛ و باز هم بدون سلام و بدون توجه به مشتری ای که مقابلم نشسته بود دفترچه اش را به منظور به روز رسانی جلوی صورتم گرفت. هرچند به این بی احترامی هایش عادت کرده بودم اما باز هم دلخور بودم از اینکه چرا همیشه حق را باید به مشتری داد...


ضمن عذرخواهی از مشتری مقابلم ، دفترچه اش را به روز کردم. همان جا شروع کرد به تیک کردن خریدهای مشتریانش از روی رسیدهای دستگاه کارت خوان مغازه و واریزی های ثبت شده - بابت تسویه دستگاه pos -  در دفترچه.

می خواستم شماره بعدی رو فراخوان کنم که همان شخص با لحنی طلبکارانه تعداد زیادی از رسیدها رو جلویم گرفت و مدعی شد از سه روز قبل هیچکدام از مبالغ خریدهای مشتریان به حسابش واریز نشده است.

چند مورد رو بررسی کردم و متوجه صحت گفته وی شدم. به او قول دادم موضوع رو پیگیری و نتیجه رو به ایشان اعلام کنم. نهایتاً پس از کلی جر و بحث ، شعبه رو ترک کرد.

بلافاصله موضوع رو با همکاران مستقر در واحد انفورماتیک و شرکت مربوطه -  خدمات پرداخت الکترونیک پاسارگاد - در میان گذاشتم. هر دو واحد هرگونه تراکنش روی دستگاه پاسارگاد طی سه روز گذشته رو انکار کردند. اما رسیدهایی که مقابلم بودند ادعای آنها را رد می کرد. حدود دو روز  با دیگر همکاران ، درگیر حل اینم معما بودیم و هر روز مجبور بودیم ناسزاهای مشتری رو به گمان اشتباه بانک و شعار مشتری مداری تحمل کنیم.

روز سوم مشتری به بانک مراجعه کرد. باز هم بدون نوبت؛ این بار صحبتی درباره نتیجه موضوعی که پیگیری می کردیم نکرد. وقتی دلیل آن را جویا شدم ، توضیح داد رول بانک پاسارگاد را اشتباهی درون دستگاه کارت خوان بانک دیگری گذاشته بوده...

کمی شوکه شده بودم. همین طور نگاهش می کردم. وقتی کارش تمام شد بدون عذرخواهی بابت حرف های ناسزایی که گفته بود و با همان حالت طلبکارنه از شعبه خارج شد...

نظرات 8 + ارسال نظر
شکری جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:03 ب.ظ http://www.banknevesht.ir

این نتیجه درک ناصحیح از این شعاره: "همیشه حق با مشتریست"!

کارمند بانک رفاه شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ق.ظ http://bankrefah1.blogfa.com/

عجب آدم نفهمی بوده..........
حداقل یه عذرخواهی که می تونست بکنه........

سمیرا سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 ب.ظ http://moshtarimadar.persianblog.ir/

عجب آدم پررویی بود!!!!

اختر بانو پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:18 ب.ظ http://thebanker.blogfa.com

سلام
به نظر من متاسفانه به دلیل عدم اطلاعات کافیه مردمه
بعضیاشون ی نظریه هایی ارائه میدن ما رو هم میپیچونن

باجه نشین پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 ب.ظ

امیدوارم بره و دیگه برنگرده!!!!
یه آفت کمتر، بهتر!

حسین کمیلی دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:17 ب.ظ http://hoseinonline.mihanblog.com

سلام. متاسفانه نکته ای که در مشتری مداری مغفول مانده است این نکته میباشدکه:
هزینه نگهداری برخی از مشتریان به مراتب بیش از میزان سودی است که آنها به یک بنگاه اقتصادی میرسانند.لذا باید بصورت محترمانه عذر آنها را خواسته و از رده مشتریان وفادار و سوددار خارج نمود.

[ بدون نام ] شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:51 ب.ظ

مشتری مداری به طرز صحیحی در بانک ما برداشت نشده
واقعا بیشتر مشتری ها از متانت ما دارن سو استفاده میکنند

[ بدون نام ] جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ق.ظ

اره واقعا...چه بی ادب و بی نزاکت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد